Resekcje korzeni

resekcja korzeniW ramach kompleksowego podejścia do leczenia w naszym gabinecie wykonujemy również zabiegi z zakresu chirurgii stomatologicznej przygotowujące Pacjentów do przeprowadzenia bezpiecznych rekonstrukcji. Przykładem takich działań jest dokładne wyleczenie obszarów objętych stanem zapalnym lub zakażeniem tkanek. W takiej sytuacji często konieczne jest przeprowadzenie zabiegu resekcji korzenia w celu uratowania naturalnego zęba.

Zabieg polega na odpowiednim przygotowaniu tkanki pod wycięcie okna kostnego w celu umożliwienia dostępu do wierzchołka korzenia zęba, a następnie jego wycięciu i oczyszczeniu obszaru w którym pojawił się stan zapalny.

Zabiegi przeprowadzamy w sposób minimalnie inwazyjny, kładąc nacisk na maksmyalne oszczędzanie zdrowych tkanek – co pozwala na skrócenie okresu rekonwalescencji i minimalizację dyskomfortu związanego z zabiegiem. Nasze kompleksowe podejście do każdego Pacjenta gwarantuje Państwu bezpieczeństwo i opiekę na każdym etapie leczenia.

Wszystkie zabiegi chirurgiczne wykonujemy bezboleśnie w oparciu o kompleksowa diagnostykę wykonywaną na etapie planowania leczenia.

Najczęstszym wskazaniem do wykonania zabiegu resekcji wierzchołka korzenia zęba jest zapalenie tkanek okołowierzchołkowych. Tego typu zapalenie to najczęściej reakcja organizmu na obecność bakterii w kanale korzeniowym, która pozostawiona bez opieki stomatologa może doprowadzić do rozprzestrzenienia się choroby.

Należy pamiętać, iż każde leczenie powodujące utratę tkanki należy zakończyć jej odbudową, dlatego w przypadku usunięcia części kości możemy przeprowadzić jej odbudowę z zastosowaniem materiałów kościotwórczych. Takie podejście umożliwia bezpieczne przygotowanie Pacjenta pod przyszłe odbudowy protetyczne.